Marketing towarzyszy współczesnemu człowiekowi wszędzie. Reklamy telewizyjne i plakaty reklamowe można spotkać w dużej liczbie przypadków. Ale to nie wszystkie funkcjonowania, których celem jest marketing. Bo reklamie służą nie tylko filmy promocyjne.
Takie samo zadanie spełniają te reklamowe gadżety, w które inwestuje coraz więcej usługodawców. Są nimi i bardzo duże firmy, i niezbyt duże przedsiębiorstwa, które działają jedynie na niwie lokalnej. W każdym takim przypadku gadżety reklamowe spełniają podobne zadanie.
Okazuje się bowiem, że intuicyjny brelok z logo czy promocyjny długopis sprawia, że obdarowany nim klient zaczyna żywić do danego usługodawcy specjalny sentyment., zawsze będzie on go pozytywnie kojarzył i jeżeli już będzie ku temu okazja, to na 100 procent jeszcze nie raz skorzysta z jego usług. Dlatego ci, którzy nie inwestują w filmy reklamowe, inwestują w reklamowe gadżety. Nie są one zbyt kosztowne, a bez wątpienia przysługują się do promocji. I takie właśnie jest ich zasadnicze użycie.
Reklamowym gadżetem ma możliwość być kubek, notes czy inny drobiazg, na którym pojawi się logo danej firmy. Ono ma przypominać, skąd taki przedmiot się posiada. Ma przypominać o danym usługodawcy, tak jak wszystkie filmy promocyjne. Z tym, że by mieć z nimi kontakt, wcale nie trzeba włączać telewizora. Wystarczy wziąć do reki klucze do samochodu z promocyjnym brelokiem, czy korzystać z długopisu, który dostaliśmy od pełnomocnika danej firmy. Już w naszej głowie tworzy się skojarzenie, w którym na czoło wysuwa się nazwa konkretnej firmy. I marketing funkcjonuje.
Zobacz więcej: filmy korporacyjne.