Kiedy można spodziewać się efektów pozycjonowania?

Twój biznes online

Żadna firma pozycjonerska nie powinna przenigdy obiecywać swoim klientom, że ci osiągną spodziewany rezultat w ciągu tygodnia czy miesiąca. Dzieje się tak dlatego, że internet nie jest statyczny. Gdybyśmy działali w nim sami, a inne firmy wręcz stanęły, można byłoby rokować o pozycjach. Jednakże konkurencja funkcjonuje stale. Zdarza się, że równie mocno, a nawet i lepiej niż my.



Pierwsze efekty pozycjonowania
Pierwsze rezultaty, jakie daje pozycjonowanie, mogą się pojawić już w ciągu tygodnia czy dwóch. Na pewno nie będą to jakieś lawinowe skoki, ale da się zauważyć, że coś drgnęło. Że wejść na stronę jest więcej, sprzedaż jest wyższa, a ilość fraz w pierwszej setce czy dziesiątce nagle wzrosła. Jednakże bywa także tak, że konkurencja w tym samym czasie podejmuje działania zakrojone na szeroką skalę, a w konsekwencji trwa prawdziwa „bitwa” między stronami i efektów nie widać.

Są przypadki w których na pierwsze efekty SEO trzeba poczekać nawet dwa, trzy miesiące. Wzrosty są powolne, a czasem zdarzają się również spadki. To jest całkowicie naturalne.

Szybkie pozycjonowanie czy wolniejsze?
Z pewnością nie ma sensu naciskać na firmę pozycjonerską, żeby zintensyfikowała linkowanie. Google jest mądre, ono widzi, czy wzrosty są proporcjonalne do wieku domeny, czy są naturalne i konsekwentne, czy również pozycjonowanie wykonywane jest na łubu dubu i wszelkimi dostępnymi środkami. Pośpiech nie jest tutaj wskazany. Jeżeli sklep SEO tworzy pewne działania w określonej jednostce czasu, o tyle pozycjonowanie w firmie teoretycznie mogłoby być zrealizowane z ogromnym rozmachem, ale po co? Znacznie lepiej jest wdrażać stronę na spokojnie i z zastosowaniem wszelkich wskazań Google.

Wyszukiwarki preferują strony, które:
- Są wypełnione wartościową i przede wszystkim unikalną treścią.
- Są systematycznie updatowane.
- Są zoptymalizowane pod względem robotów.
- Mają dużą ilość wartościowych linków przychodzących.

Niewątpliwie nie da nam sporo linkowanie do pustej strony. Im więcej będzie na niej informacji, tym nie gorzej.

Polecana strona: sklep SEO.